HONGKONG bramą na rynek chiński nowe otwarcie – 24 listopada 2022 (czwartek), godz. 10:00-13:00

27.10.2022
Sections :
Categories :
Baner
Image
Logo

serdecznie zapraszają do udziału w seminarium
24 listopada 2022 (czwartek), godz. 10:00-13:00
ul. Świętojerska 9, 00-236 Warszawa

Sala Konferencyjna na I piętrze

Od roku 1997 Hongkong posiada status Specjalnego Regionu Administracyjnego (SAR) Chińskiej Republiki Ludowej. Jeden kraj, dwa systemy to wynegocjowany pomiędzy Chinami i Wielką Brytanią koncept, dzięki któremu Hongkong zachowuje polityczną niezależność, z wyjątkiem polityki zagranicznej i kwestii bezpieczeństwa państwa. Mimo swej niedużej powierzchni oraz zaledwie kilkumilionowej populacji Hongkong jest 6 największą gospodarką handlową świata. Ponad 90 procent PKB Hongkongu pochodzi z sektora usług, co sprawia, iż jest on najbardziej zorientowaną na usługi gospodarką na świecie, a także jednym z największych eksporterów. Ponad 90% importowanej do Hongkongu żywności przeznaczone jest do ponownego eksportu. Wypromowane tu marki łatwiej sprzedają się w Chinach kontynentalnych, ponieważ chińscy konsumenci są przekonani o wysokich standardach jakości i bezpieczeństwa produktów europejskich dostępnych na półkach sklepowych w Hongkongu. Hongkońskie firmy wyspecjalizowały się we wprowadzaniu zachodnich marek na rynek chiński. Swoją skuteczność zawdzięczają nie tylko ugruntowanym kontaktom i znajomości lokalnych przepisów i kanałów dystrybucji, znaczną rolę odgrywa tu rozumienie zarówno kultury i języka zachodu, jak i mentalności chińskiej. Jeśli chodzi o polskie produkty największe szanse na powodzenie w Hongkongu mają: żywność i napoje, produkty i technologie ICT, meble i wyposażenie wnętrz, szkło, artykuły luksusowe, biżuteria z bursztynem, kosmetyki, sprzęt i usługi medyczne oraz suplementy diety.

Tematem seminarium będą nowe możliwości współpracy za pośrednictwem Hongkongu z firmami z Chin kontynentalnych, w szczególności rejonu Greater Bay Area (9 miast w prowincji Guangdong, Hongkong i Makau łącznie 86 mln mieszkańców). Na spotkanie zapraszamy eksporterów, którzy dopiero planują ekspansję na rynki azjatyckie lub pierwsze kroki mają już za sobą, a także wszystkie osoby, które są zainteresowane handlem z Chinami oraz usługami związanymi z eksportem i logistyką.

Podczas seminarium konsultantka warszawskiego biura HKTDC opowie o potencjale gospodarczym regionu, nowych technologiach w promocji i handlu oraz platformie EXHIBITION+ łączącej targi stacjonarne, aplikację spotkań online i wirtualny showroom. Ekspert od chińskiego rynku spożywczego przedstawi aktualne przepisy, trendy i praktyczne rozwiązania dotyczące eksportu żywności do Chin. Z kolei przedstawiciel firmy spedycyjnej zaprezentuje warianty transportu z/ do Chin drogą morską, lotniczą i lądową z uwzględnieniem kosztów, czasu i bezpieczeństwa dla różnych grup towarów. Na koniec podzielimy się z Państwem relacją z odbywającej się równolegle w Hongkongu, konferencji Asian Logistics, Maritime and Aviation (dla chętnych pełna transmisja z Shippers Forum, gdzie wiodący operatorzy platform zakupowych dyskutować będą na temat realizacji zamówień e-commerce w Azji). W międzyczasie zapraszamy na networking i indywidualne konsultacje z ekspertami.

A skąd nowe otwarcie w tytule? Otóż Hongkong pod koniec września 2022, po niemal trzech latach, zniósł restrykcje covidowe z obowiązkową kwarantanną dla przyjeżdżających, co oznacza powrót stacjonarnych targów branżowych, wznowienie misji gospodarczych oraz spotkań B2B bez pośrednictwa ekranu. I dopóki wjazd do Chin kontynentalnych pozostaje utrudniony (strategia zero-covid), Hongkong bez kwarantanny stanowić będzie bramę do chińskiego biznesu również w sensie dosłownym.

Seminarium jest bezpłatne.

PROGRAM SPOTKANIA

9:30-10:00 Rejestracja uczestników

10.00- 10:10 Powitanie i wstęp
Agencja Rozwoju Mazowsza S.A.

10:10-10:30 Hongkong jako globalna platforma handlu
Anna Dowgiałło, warszawskie biuro Hong Kong Trade Development Council

10:30-11:00 Sprzedaż żywności do Chin Aktualne trendy i przepisy
Jacek Strzelecki, ekspert ds. chińskiego rynku rolno-spożywczego

11:00-11:20 Case study – Doświadczenia polskiego przedsiębiorcy na rynku chińskim

11:20-11:40 Transport kolejowy, lotniczy czy morski? Rozwiązania logistyczne w transporcie towarów do/z Chin
Bartosz Miszkiewicz, Prezes Zarządu w firmie SymLog Sp. z o.o.

11:40-12:00 Realizacja zamówień e-commerce w Azji
Relacja z konferencji Asian Logistics, Maritime and Aviation w Hongkongu

12:00-14:00 Networking i indywidualne konsultacje z ekspertami
Poczęstunek

UWAGA! Od godziny 12:15 odbywać się będą 15 minutowe, indywidualne konsultacje z ekspertami. Na konsultacje obowiązywać będą zapisy (lista udostępniona zostanie podczas spotkania).
Firmy zainteresowane uczestnictwem prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego:

https://forms.gle/LDiQkcyoLbaiVx6X9

do dnia 21 listopada 2022 r. do godziny 10:00

Udział w seminarium jest bezpłatny.

Document

Sections

Categories