NABÓR WNIOSKÓW DLA PRZEDSIĘBIORCÓW Z WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO NA MISJĘ GOSPODARCZĄ DO TURCJI

12.06.2025
Sekcje :
Kategorie :
Baner

ZARZĄD WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra

OGŁASZA NABÓR WNIOSKÓW DLA PRZEDSIĘBIORCÓW Z WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO NA MISJĘ GOSPODARCZĄ DO TURCJI, 

W OKRESIE 20-25.10.2025 r.

w ramach projektu pn. „Przedsiębiorcze Lubuskie” realizowanego ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027, Priorytet 1. Fundusze Europejskie dla lubuskiej gospodarki, Działanie 1.5 Rozwój przedsiębiorczości - dotacje, Typ VI – Tworzenie ofert dla biznesu – obsługa inwestora i eksportera

 

Informacje o naborze

Celem niniejszej rekrutacji jest wyłonienie min. 6 przedsiębiorców - MŚP, posiadających siedzibę i/lub zarejestrowany oddział na terenie Województwa Lubuskiego, którzy wezmą udział w Misji gospodarczej do Turcji (Stambuł) połączonej z udziałem w Międzynarodowych Targach Instalacyjnych ISK Sodex 2025 w Stambule, która odbędzie się na w dniach 20-25.10.2025 r. i finansowana jest ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027, Priorytet 1. Fundusze Europejskie dla lubuskiej gospodarki, Działanie 1.5 Rozwój przedsiębiorczości - dotacje, Typ VI – Tworzenie oferty dla biznesu – obsługa inwestora i eksportera.

W Misji może wziąć udział maksymalnie 1 przedstawiciel reprezentujący 1 przedsiębiorcę.

 

Okres rekrutacji

16-27 czerwca 2025 r.

 

Orientacyjna data rozstrzygnięcia naboru: 25 lipca 2025 r.

 

Sposób składania wniosków

Przedsiębiorcy dokonują zgłoszenia udziału poprzez wypełnienie, podpisanie i przesłanie drogą elektroniczną na adres e-mail: 

sekretariat.dgr@lubuskie.pl

następujących dokumentów:

  1. Formularz zgłoszeniowy,

  2. Formularz informacji pomoc de minimis/ Formularz informacji pomoc de minimis uoig,

  3. Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis za 3 lata,

  4. zaparafowany projekt Umowy jako potwierdzenie zapisów dokumentu,

  5. Zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek,

  6. Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu w podatkach,

  7. Oświadczenie o statusie Wnioskodawcy,

  8. kopie certyfikatów, atestów, patentów i innych dokumentów wymaganych w obrocie towarami na rynkach zagranicznych/danego kraju,

oraz innych dokumentów zgodnie z Regulaminem naboru i udziału w Misji gospodarczej.

 

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w Misji gospodarczej zamieszczony jest na stronie www.investinlubuskie.pl, https://funduszeue.lubuskie.pl/ oraz www.lubuskie.pl (w zakładce Dla mieszkańca/Rozwój regionu)

 

Kto może składać wnioski?

Uprawnione do aplikowania w naborze są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z terenu województwa lubuskiego (działające na terenie Województwa Lubuskiego oraz posiadające siedzibę i/lub oddział na terenie Województwa Lubuskiego).

Rekrutacja ma charakter otwarty i kierowana jest do MŚP, z zastrzeżeniem, iż muszą one spełniać warunki, o których mowa w Rozporządzeniem Komisji (UE) nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. oraz zapisami Rozporządzenia Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 17 kwietnia 2024 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów na lata 2021-2027.

 

Kryteria wyboru uczestników

Wybór uczestników odbywa się w oparciu o kryteria rankingowe, stanowiące załącznik do Regulaminu rekrutacji i udziału w Misji gospodarczej - zamieszczone na stronie internetowej www.investinlubuskie.plwww.funduszeue.lubuskie.pl oraz www.lubuskie.pl (w zakładce Dla mieszkańca/Rozwój regionu)

 

Finanse

Całkowity koszt udziału przedsiębiorstwa w Misji gospodarczej finansowany jest w 85% (jako pomoc de minimis) ze środków UE w ramach FEWL, jednocześnie na przedsiębiorcy spoczywa odpowiedzialność poniesienia 15% kosztów organizacji Misji gospodarczej w przeliczeniu na jednego uczestnika.

Pomoc de minimis dla przedsiębiorców jest udzielana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 17 kwietnia 2024 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów na lata 2021-2027.

Szacunkowy koszt uczestnictwa w Misji gospodarczej, który poniesie przedsiębiorca wyniesie maksymalnie 2 000,00 zł netto. Koszt na jednego uczestnika Misji gospodarczej uzależniony jest od kosztów organizacji całego wyjazdu, w tym wyłonienia technicznego wykonawcy Misji.

 


Niezbędne dokumenty

Załączniki:

Dodatkowe dokumenty do pozyskania samodzielnie przez Wnioskodawcę z odpowiednich instytucji: 

  • Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach – US

  • Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek – ZUS

  • Dokument potwierdzający spełnienie definicji mikro, małego lub średniego przedsiębiorstwa – status przedsiębiorstwa

 

Inne ważne informacje

Pytania i odpowiedzi

Departament Gospodarki i Rozwoju udziela wszystkim zainteresowanym informacji w zakresie naboru oraz uczestnictwa w Misji gospodarczej do Turcji.

Informacje można uzyskać osobiście (po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym/mailowym), mailowo lub telefonicznie poprzez kontakt z pracownikami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze:

  • Departament Gospodarki i Rozwoju, Wydział Wsparcia Przedsiębiorczości, ul. Bolesława Chrobrego 1-3-5 (pokoje nr C.1.10, C.1.9), Zielona Góra

  • sekretariat.dgr@lubuskie.pl

  •  tel. 68 45 65 487, 757